Cinta Ummah Marketing

Dapatkan Jenama Eksklusif Buatan Muslim Bumiputera Dari Kami | Di sini Kami Mempromosikan Kejujuran, Kecekapan & Ketelusan

Iklan Anda Di Sini

Thursday 3 September 2015

Majun Buasir Kelantan


Dahulunya Ubat Majun Buasir ini dijual di kedai-kedai kecil dan juga dari rumah ke rumah di daerah-daerah dalam negeri Kelantan sahaja. Bagaimanapun bilamana ada ahli  keluarga sendiri yang menggunakan Ubat Majun ini dan alhamdulillah ternyata sembuh sepenuhnya, maka terdetiklah di hati..



 Contoh Packaging Lama Majun Buasir.
Produk Ubat Majun Buasir atau Ubat Buasir ini adalah amalan tradisi orang-orang Kelantan sejak 20 tahun yang lalu. Ubat Majun ini terbukti berkesan serta mampu memulihkan sakit buasir yang melarat dan kronik(berdarah - sembuh dengan izin Allah). Bahan Utama Ubat Majun ini 100% daripada akar kayu terpilih dan dijamin halal.

Sebelum ini ianya hanya dipasarkan di kedai kampung dan juga dijual dari rumah ke rumah di daerah sekitar Kelantan saja. Bagaimanapun bilamana ada ahli  keluarga sendiri yang menggunakan Ubat Majun ini dan alhamdulillah ternyata sembuh sepenuhnya, maka terdetiklah di hati untuk saya warwarkan kepada orang lain melalui sebaran maya.



Peringkat awalnya Ubat Majun Buasir atau ubat Buasir ini saya perkenalkan kepada kerabat dansaudara-mara sendiri saja. Kini Ubat Majun ini menerima sambutan hebat juga dari kaum tionghua di Kelantan. Alhamdulillah dan Insya Allah selepas penggunaan Ubat Majun ini, Anda tidak lagi bimbang untuk ke Hospital bagi melakukan pembedahan membuang Buasir.



Walau bagaimanapun saya tidak begitu arif untuk menggambarkan betapa ubat ini lebih mujarab berbanding Ubat Majun atau penawar-penawar lainnya. Namun realitinya ubat ini amat berguna dan sangat berkesan dengan izin Allah. Sepertilah juga cerita mengenai Penawar Resdung yang saya kongsikan dulu. Awalnya saya terangkan keberkesanan dan kelebihan ubat resdung, banyak juga hamba Allah yang mengkritik tanpa mengambil peluang mencuba terlebih dahulu.



Tetapi syukur Alhamdulillah selepas daripada itu ubat resdung yang saya kongsikan itu diterima dengan sambutan amat menggalakkan dari ribuan pengguna di seluruh Malaysia { Baca Juga - Ubat Buasir Cara Kampung : Berkesankah ? Disini }. Waktu itu tiada lagi yang berani melemparkan kritikan yang negatif. Bahkan sehingga ke saat ini masih ramai yang membelinya. Terima kasih ya Allah walhamdulillah!



Perhatikan Tanda-tanda sakit buasir ;

1. Merasai kesakitan berdenyut denyut , kegatalan di tempat keluar najis atau dubur.

2. Berdarah  dan ia berlaku selepas dan sebelum membuang air besar beserta rasa panas di sekitar dubur.

3. Kesukaran buang air besar disertai rasa kurang selesa pada dubur terutama sewaktu mencangkung atau berdiri lama .

4. Rasa sakit di sekitar dubur menyebabkan berlakunya perubahan di dalam corak membuang air besar akibat kesakitan dialami .

5. Menitik darah atau darah tersembur dari saluran dubur.

6. Dalam tempoh pendarahan seseorang yang mengalami kesakitan akibat buasir boleh mengalami anamea atau kurang darah.

7. Terdapat juga sesetengah pesakit yang tidak mengalami pendarahan, namun mengalami pembengkakan pada dubur.





Sakit buasir atau Hemorhoid ini ialah penyakit yang terjadi di bahagian dubur. Ia berlaku bilamana saluran darah venus ( veins) yang mengembang lalu mengakibatkan bengkak di sekitar dubur ( rektum dan anus ). Terdapat dua jenis buasir yang utama iaitu : Buasir Dalaman dan Buasir Luaran.

Buasir dalaman. Ia berlaku di bahagian bawah kulit, tepatnya di luar pembukaan dubur. Antara kemungkina berlaku ianya akan menyebabkan kesakitan atau rasa gatal atau keduanya, terutamanya sewaktu buang air besar. Buasir jenis ini agak lembut ( jika dipegang dengan tangan ). Ia selalunya berbentuk bulat, berwarna ungu.



Buasir luaran. Buasir jenis ini berlaku di bahagian dalaman saluran rektum. Kebiasaannya buasir jenis ini tidak menyebabkan kesakitan atau pedih. Penghidap buasir jenis ini hanya akan tersedar betapa permasalahan buasir sedang menimpanya bilamana dia mendapati darah sedang meleleh atau tersembur keluar dari duburnya.



Usah biar masalah buasir anda saban hari jadi bertambah parah sehingga anda terpaksa membuat keputusan untuk jalani pembedahan di hospital.

Kerana Ubat Majun ini SANGAT TERHAD!!! SEGERA DAPATKAN Ubat Majun ini hari ini dengan harga yang sangat berpatutan

Hubungi Puan Diana di Talian 018 39 19195 .







6 comments:

  1. Replies
    1. Salam. Cik IkaRazzi.
      Mohon berikan no tel untuk admin hubungi cik ?

      Atau cik boleh terus wassap admin di no : 019 647 0390.

      Tq

      Delete
  2. Org berpantang dan menyusu boleh makan ke majun ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh .

      Ubat buasir ni baik untuk ibu menyusu dan yang sedang berpantang.

      Cuma disyorkan guna setelah berlalu seminggu dari masa bersalin dan ke atas. Yang penting banyakkan minum air suam sewaktu mengamalkan majun buasir kelantan ini. Terima kasih

      Delete
  3. Ibu mengandung boleh makan x maajun ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salama Cik (Anonymous 9 June 2017 at 21:28)

      Sebaiknya ibu mengandung tunggu sehingga selepas bersalin baru mula amalkan majun ni.

      Delete